lateral2(2)
insta twfb Perfil Instagram Perfil Twitter

Curs de DIRECTOR/A de lleure semipresencial MATARÓ (25058)

Dates: del 12 al 31 de desembre de 2025.

Horari: divendres 12 i 19 de desembre de 16 a 20h, els dies 13, 20, 22, 23, 29 i 30 de desembre de 10 a 14h i de 15 a 19h, els dies 21 i 24 de desembre de 10 a 14h i el 31 de desembre de 10 a 12h.
Sense formació: 14, 25, 26, 27 i 28 de desembre de 2025.

Sessions: 16 sessions de 4h i 1 sesisó de 2h
Total: 66 hores presencial (48h de classe + 18h pel treball de projecte) + 134h a distància = 200h

Preu: 240€*
Lloc: Servei Cormarcal de Joventut
(Plaça Miquel Biada, 5, 08301 Mataró)
Contacte: Oficina Jove del Maresme - Sidral
937 98 96 49 / 621 25 04 84 / maresme@oficinajove.cat

*El preu inclou: seguiments de la memòria i la pràctica, atenció personalitzada, proporció del lloc de pràctiques si cal, carnet de titulació.

Requisits d’accés: Poden accedir a aquest curs les persones que estiguin en possessió de la titulació de Monitor/a de lleure. Poden accedir-hi també persones que no tinguin la titulació de Monitor/a de lleure sempre i quan acreditin simultàniament:

- 2 anys d'experiència en el sector de l'educació en el lleure.
- Una titulació de grau, diplomatura o llicenciatura en educació infantil, en educació primària, en educació social, en mestre d'educació infantil, en mestre d'educació primària, en pedagogia i en psicologia o bé un Cicle formatiu de grau superior d'Educació Infantil o d'Integració social.

Objectiu del curs: El curs de director/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil és la formació que prepara els alumnes per intervenir en tasques de coordinació d’equips en activitats de lleure infantil i juvenil, i que els capacita per planificar, organitzar, gestionar, dinamitzar i avaluar projectes de lleure educatiu adreçats a la infància i la joventut en tots els seus aspectes, i per representar-los internament i externament assumint la creació, el control i la dinamització de l’equip de personal monitor.

Estructura del curs: Etapa lectiva: 200 hores semipresencial (Mòdul D1 i Mòdul D4). Etapa de pràctiques: 120 hores en un projecte educatiu de lleure. (Més info)

Sistema d’avaluació: El sistema d’avaluació de l’alumne durant els quatre mòduls de l’etapa lectiva es fonamenta en l’avaluació continuada, durant el seu propi procés formatiu, i té en compte els següents criteris:

- Adequació de l’alumne al desenvolupament de les competències pròpies de cada mòdul i en general a les competències del perfil professional del director/a de lleure.
- Aquesta avaluació es desenvolupa de manera continuada a partir dels exercicis/activitats realitzats a l’aula, la participació i l’actitud de l’alumne.

Titulació que s’obté: Per tal d’obtenir el diploma i carnet de Direcció i coordinació d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil, que expedeix la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, caldrà que l’alumne:

- Sigui avaluat com a apte en les dues etapes: teoria (en tots els mòduls) i pràctica (pràctiques i memòria).
- Hagi assistit, com a mínim, al 85% de les hores de cada mòdul.
- Reuneixi les aptituds i actituds personals que comporten la seva idoneïtat per a exercir la tasca de director/a de lleure.

L’alumnat disposa d’un màxim de 5 anys per a poder finalitzar la seva formació.



enrere